Timeline Criticism, De Brakke Grond: Addie Schulte, Anne Zimmerman, Jeanette Groenendaal en Zoot Derks, fotos: Patricica de Ruyter
Act 10 SQUARE, Performance Timeline Criticism tekst: Zoot Derks, performance; Karl Christ
(NL)
Timeline Criticism
Artistiek Onderzoek video-installatie en lezingen door Zoot Derks
Video Installation, Exposition, Lectures and Filmset
ZOOT DERKS (MA Practical Research)
4 maart 17:00 uur opening performance and exposition
5 maart 14-22 uur Publieks participatie video installatie
6 maart 14- 17 uur 'Timeline Criticism' Lecture Artistic Research with Guests
Een gigantische decor, een ‘format’ achter creaties, een monade type systeem.
Stelt u zich een landschap voor van ontelbare tijdlijnen, waarin het behoud van alle belangrijke aspecten van het onderliggende systeem type in beeld zijn.
Hoe bevraagt U dit nieuwe gelaagde landschap van tijdlijnen?
Is een mogelijke dubbele clash tussen immobiele en mobiele werelden van tijdlijnen,
een crash tussen teleologische bepaalde tijdsbestekken versus Deleuziaanse vloeibare tijd,
een steeds maar vernieuwende verworvenheid?
Wat gebeurt er als een tech-tijdlijn binnendringt in artistieke ruimte en praktijk?
Ons dagelijks leven lijkt een imbricate van dit overlappend landschap, een regelmatig patroon van al deze tech-tijdlijnen.
Waarom gebruiken we technologische tijdlijnen, die het verleden, of 'verledenheid' maken,
of dat wat is, in een historische context plaatsen,
wat betekenen deze activiteiten in het landschap van archieven?
Thanks to: G-netwerk, Jeanette Groenenedaal, Marie Baronian, Bernard Foing, Borka Paviceciv, Lasha Bakradze,Thomas Hirschhorn
Patrick Faas, Sien, Ad, Addi Schulte, Sonje Snoek, Robert Duyf, Margreet Zweerts, Arlette Muschter, e.v.a.
Welcome!
(EN)
Timeline Criticism
Artistic Research Video Installation and Lectures
By Zoot Derks
4 maart 17:00 uur opening performance and exposition
5 maart 14-22 uur Publieks participatie video installatie
6 maart 14- 17 uur 'Timeline Criticism' Lecture Artistic Research with Guests
A giant backdrop, a creation behind creations, a monad type system. Imagine a plane of innumerable timelines preserving all significant aspects of the underlying type systems. How to question this new layered landscape of timelines? Is a possible dual clash between immobile/ mobile worlds of timelines, a crash between determined teleological time frames, versus Deleuzian fluidity of time like a becoming? What happens if a tech-timeline intrudes artistic space and practice? Our daily lives seem imbricate with an overlapping in a regular pattern of all these tech-timelines. Why do we use technological timelines that render the past, or pastness, or that which is put in a historical context, through operations in the archival?
Thanks to: G-netwerk, Jeanette Groenenedaal, Marie Baronian, Bernard Foing, Borka Paviceciv, Lasha Bakradze,Thomas Hirschhorn
Patrick Faas, Sien, Ad, Addi Schulte, Sonje Snoek, Robert Duyf, Margreet Zweerts, Arlette Muschter, e.v.a.
Welcome!
Timeline Criticism
Artistiek Onderzoek video-installatie en lezingen door Zoot Derks
Video Installation, Exposition, Lectures and Filmset
ZOOT DERKS (MA Practical Research)
4 maart 17:00 uur opening performance and exposition
5 maart 14-22 uur Publieks participatie video installatie
6 maart 14- 17 uur 'Timeline Criticism' Lecture Artistic Research with Guests
Een gigantische decor, een ‘format’ achter creaties, een monade type systeem.
Stelt u zich een landschap voor van ontelbare tijdlijnen, waarin het behoud van alle belangrijke aspecten van het onderliggende systeem type in beeld zijn.
Hoe bevraagt U dit nieuwe gelaagde landschap van tijdlijnen?
Is een mogelijke dubbele clash tussen immobiele en mobiele werelden van tijdlijnen,
een crash tussen teleologische bepaalde tijdsbestekken versus Deleuziaanse vloeibare tijd,
een steeds maar vernieuwende verworvenheid?
Wat gebeurt er als een tech-tijdlijn binnendringt in artistieke ruimte en praktijk?
Ons dagelijks leven lijkt een imbricate van dit overlappend landschap, een regelmatig patroon van al deze tech-tijdlijnen.
Waarom gebruiken we technologische tijdlijnen, die het verleden, of 'verledenheid' maken,
of dat wat is, in een historische context plaatsen,
wat betekenen deze activiteiten in het landschap van archieven?
Thanks to: G-netwerk, Jeanette Groenenedaal, Marie Baronian, Bernard Foing, Borka Paviceciv, Lasha Bakradze,Thomas Hirschhorn
Patrick Faas, Sien, Ad, Addi Schulte, Sonje Snoek, Robert Duyf, Margreet Zweerts, Arlette Muschter, e.v.a.
Welcome!
(EN)
Timeline Criticism
Artistic Research Video Installation and Lectures
By Zoot Derks
4 maart 17:00 uur opening performance and exposition
5 maart 14-22 uur Publieks participatie video installatie
6 maart 14- 17 uur 'Timeline Criticism' Lecture Artistic Research with Guests
A giant backdrop, a creation behind creations, a monad type system. Imagine a plane of innumerable timelines preserving all significant aspects of the underlying type systems. How to question this new layered landscape of timelines? Is a possible dual clash between immobile/ mobile worlds of timelines, a crash between determined teleological time frames, versus Deleuzian fluidity of time like a becoming? What happens if a tech-timeline intrudes artistic space and practice? Our daily lives seem imbricate with an overlapping in a regular pattern of all these tech-timelines. Why do we use technological timelines that render the past, or pastness, or that which is put in a historical context, through operations in the archival?
Thanks to: G-netwerk, Jeanette Groenenedaal, Marie Baronian, Bernard Foing, Borka Paviceciv, Lasha Bakradze,Thomas Hirschhorn
Patrick Faas, Sien, Ad, Addi Schulte, Sonje Snoek, Robert Duyf, Margreet Zweerts, Arlette Muschter, e.v.a.
Welcome!
*Act 1 Frontline Observations. Act 1 Frontline Observations. (video archive production)
*Act 2 Images of the Absence.*Act 2 Images of the Absence. (video lecture on archival gap)
Act 3 Anomic Training. Act 3 Anomic Training. (body with floating monitor)
*Act 4 Inoculation Sequence, *Act 4 Inoculation Sequence,
*Act 5 Pre- enactment, *Act 5 designing future archives; collaboration Jeanette Groenendaal.
*Act 6 Not an-archivalisticly determined *Act 6 Not an-archivalisticly determined,